KENC lanceert 2 nieuwe bootlandingssystemen
Het Nederlandse offshore engineering- en fabricagebedrijf KENC Engineering heeft twee nieuwe automatische bootlandingssystemen (ABLS) onthuld. De systemen zijn gecertificeerd en compatibel met alle gangbare Crew Transfer Vessels (CTV’s).
De ABLS zorgt voor een veilige overstap tussen een CTV en grote schepen. Het is een robuust en compact ontwerp dat volledig geautomatiseerd wordt geleverd met een eenvoudig te bedienen besturingssysteem en is uitgerust met hydraulische aandrijvingen.
Eric Buining, algemeen directeur bij KENC, noemt als een van de grootste voordelen van het ABLS dat er geen kraanhandeling nodig is om het bootlandingssysteem in te zetten en op te halen. Dit resulteert in meer uptime en minder risico.
Twee configuraties
De nieuwe ABLS komt in twee configuraties. De H-Type heeft een lage opslaghoogte en is geschikt voor grotere schepen. De V-Type heeft een zeer kleine footprint met eenvoudige en ongecompliceerde scheepsinterfaces, zegt Cor Hilbrink, manager engineering by KENC.
De basisconfiguratie van beide ABLS-systemen is gecertificeerd en compatibel met alle gangbare CTV’s. De ABLS kan worden geüpgraded met functies zoals een integratie met bordsystemen, bagagehefsysteem, schijnwerpers etc.
De productlancering is een vervolg op een succesvolle levering vorig jaar, toen KENC een dertien meter lang bootlandingssysteem ontwierp, fabriceerde en leverde voor Van Oord’s subsea rock installatieschip Bravenes.
Category: Windenergie